sâmbătă, 11 februarie 2012

Superlativul, mod de conjugare

Superlativul (dincolo de gramatică)

Mă tratai cu un fel de superlativ ameţitor

pentru iluzia de înălţime, probabil

Nu-mi ştiai secretul: eram reticentă

la modul superlativ


şi restanţieră la acest gen

de gramatică

Protestam

şi mă rugam de Dumnezeu

pentru

o cât de mică scădere de înălţime…

* * *

Masca de gheişă

Buzele tale deveneau zmeurii

încet ne înălţam în vârfuri

şi luam înălţime

Şi luam înălţimile

ca pe nişte banale cetăţi

din vecinătatea muntelui

ori ca pe nişte superlative…

De la un timp, zmeuriul se transforma în aromă de

cireaşă coaptă,

răscoaptă, apoi vişinie

în contrast cu strălucirea ta

de porţelan

Deveneai un fel de mască de gheişă

plutitoare

apoi, nu-ţi mai vedeam decât pupilele dilatate

şi irisul înflorit

Superlativ

şi aproape ascuns în pupile

N-aş fi crezut că te confunzi

atât de uşor

cu superlativul…

dacă n-aş fi văzut

* * *

Când redeveneai palid, material şi…

materialist,

îţi ascundeai masca

în iris

ca între irişii lui Monet

şi atunci

deveneam conştientă

că ruga mi-a fost ascultată

* * *

Uneori, mai descopăr masca de gheişă

în iris, în voce, în gest…

şi desperarea ia forma clasică,

de pe vremuri,

când tot aşa, departe, erai, şi tot eu,

eu

cutreieram oraşul

în căutarea unui mod de teleportare…

Sursa: aici.

Sursa imaginii: aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu