marți, 14 februarie 2012

Poveşti cu poveşti



Ia vino aici, să-ţi spun o poveste!



…probabil că n-am mai crescut de atunci,

dacă alerg de fiecare dată să ascult o nouă poveste,

nouă-veche, parcă nemaiauzită!

şi cred,

ca şi cum aş fi la prima poveste

de pe pământ,

în poveşti fără sfârşit…



De fiecare dată

când povestea se termină

mi-e dor de ochii albaştri ai bunicului Tudor

(obosit, mirosind ameţitor a brad),

cu poveştile lor nesfârşite…



şi mi-e dor de vocea bunicii Elena,

cu aromă de levănţică

şi de miere,

ameninţându-l că rămâne fără prânz,

dacă nu pune odată punct

nesfârşitei poveşti…



Da, vocea albastră a bunicii Elena,

care,

simţindu-se vinovată pentru pauza de prânz

din poveste,

îmi spunea mai departe

povestea neterminată

a bunicului Tudor…



Da, nesfârşita poveste…

Poveste cu nouă neveste

(şi cu un Făt-Frumos,

dar cam mincinos)…



Partea cea mai urâtă

a celor mai frumoase poveşti

e că partea cea mai frumoasă

nu poate fi adevărată

şi nesfârşit este doar

sfârşitul nesfârşitelor poveşti…



Altfel, am mai spus:

am o Diplomă de excelenţă în

artele frumoase de a prevedea

sfârşitul poveştilor urâte,



şi după fiecare punct de poveste

mi-e dor

tot mai mult

de privirea albastră a bunicului Tudor…

Versuri preluate de pe blogul GriArg...

Imaginea: un tablou de Evgeni K. Andreev 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu