joi, 8 martie 2012

L'arbre de la mélancolie

Acum divulg secretul! :) Fundalul  pe care l-am ales pentru acest blog este un tablou de Cezara Colesnic:








Cezara Kolesnik, Tree of melancholy

Nu e de mirare, deci, că  țin la acest blog, unde postez, în special, versuri (inclusiv unele dintre versurile mele),  eseuri și muzică... Tabloul, pe lângă acea excepțională metaforă în culori, pe care o descoperă la fiecare nouă privire, pe lângă profunzime și vibrație, datorate îmbinărilor de culori, nuanțe, lumini și umbre, mai are și acea transparență, care face ca textul scris peste această poveste să-și păstreze propria poveste intactă... Cum nu  am putut face măsurările și croilelile exacte, așa încât să am un blog scris peste un tablou întreg, a trebuit să aleg doar un fragment din pictura Cezarei Colesnic (partea de sus a tabloului) și un ornament floral (străin, dar oarecum „împrietenit” cromatic). Așa se face că povestea jurnalului meu liric se transcrie, încet, pe un colț al acestei superbe picturi, în cerul unui Copac minunat și pe un colț din coroana sa rozmovînflorită, amintind, melancolic, de raiul crângurilor de cireși în toiul primăverii sau de cel al primelor iubiri...

Un comentariu:

  1. Se simte nevoia unui acompaniamenty muzical? Iată alegerea mea de azi: http://www.youtube.com/watch?v=r9o4yKhwumI&feature=related

    RăspundețiȘtergere